Beauty sleep: η νυχτερινή βάρδια της ομορφιάς

Beauty sleep: η νυχτερινή βάρδια της ομορφιάς

Τι κάνει η επιδερμίδα όσο εμείς κοιμόμαστε και τι μπορούμε να της προσφέρουμε κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να την απολαύσουμε αναζωογονημένη και πιο λαμπερή το επόμενο πρωί;

Οι «μικρές ώρες» που μας ανανεώνουν…

Όλα ξεκινούν περίπου στις 9 το βράδυ. H μελατονίνη -η ορμόνη η οποία ρυθμίζει το κύκλο του ύπνου και άλλες βασικές βιοχημικές λειτουργίες του οργανισμού- αρχίζει να εκκρίνεται. Από τις 11 και μετά, η ροή του αίματος αυξάνεται με αποτέλεσμα να αποβάλλονται οι τοξίνες και οι ρύποι που έχουν συσσωρευθεί στη διάρκεια της μέρας. Αυτό το χρονικό διάστημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιδερμίδα μας καθώς η δραστηριότητα των φυσικών επανορθωτικών μηχανισμών του οργανισμού αυξάνεται και σταδιακά φτάνει στο αποκορύφωμα. Ειδικότερα, τις ώρες ανάμεσα στις 2 και τις 5 τα ξημερώματα, οι ρυθμοί του κυτταρικού μεταβολισμού, δηλαδή της διαδικασίας ανανέωσης των κυττάρων που διατηρεί την επιδερμίδα νεανική, διπλασιάζονται!

…και οι νύχτες που μας γερνάνε

Η έλλειψη ή η κακή ποιότητα ύπνου μειώνει την άμυνα της επιδερμίδας απέναντι στις εξωτερικές επιθέσεις και ευνοεί την εμφάνιση λεπτών γραμμών και ρυτίδων, δυσχρωμιών και χαλάρωσης. Οι ειδικοί μάλιστα επισημαίνουν ότι 2 ώρες λιγότερος ύπνος κάθε μέρα, μας κάνει να δείχνουμε 4-5 χρόνια μεγαλύτερες! Όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά:

  • απορρυθμίζεται η διαδικασία σύνθεσης της μελατονίνης και ο κυτταρικός μεταβολισμός, η βασική λειτουργία επανόρθωσης και αναζωογόνησης του δέρματος που ενεργοποιείται στη διάρκεια του ύπνου ατονεί.
  • αποδυναμώνεται ο προστατευτικός φραγμός της επιδερμίδας με αποτέλεσμα να καταλήγει ξηρή, θαμπή και άτονη.
  • απελευθερώνεται κορτιζόλη -η ορμόνη του στρες- η οποία πυροδοτεί ανεπιθύμητες αντιδράσεις, όπως εξάρσεις ακμής λόγω υπερδραστηριότητας των σμηγματογόνων αδένων αλλά και σημάδια πρόωρης γήρανσης λόγω της μείωσης της παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης.
  • επιβραδύνεται η μικροκυκλοφορία και η συγκέντρωση αίματος κάτω από τη λεπτή επιδερμίδα κάτω από τα μάτια, την «χρωματίζει» οδηγώντας στον σχηματισμό μαύρων κύκλων.

Αξιοποιούμε το beauty sleep

Τη νύχτα, όταν η θερμοκρασία του σώματος είναι υψηλότερη, οι πόροι πιο ανοικτοί και η διαπερατότητα της υδρολιπιδικής ασπίδας μεγαλύτερη, η επιδερμίδα είναι περισσότερο δεκτική στα δραστικά συστατικά των καλλυντικών. Επομένως, η βραδινή ρουτίνα περιποίησης μπορεί να «μετρήσει» διπλά, αρκεί να κάνουμε τις σωστές κινήσεις και να επιλέξουμε τα προϊόντα που θα βοηθήσουν την επιδερμίδα να αξιοποιήσει το beauty sleep της στο μάξιμουμ, να επανορθώσει ταχύτερα τις φθορές και να προλάβει να ανανεωθεί πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι μας.

  • Απομακρύνουμε το μακιγιάζ, τη σκόνη και τους ρύπους της ημέρας, αρκετά πριν πάμε για ύπνο, ώστε να διευκολύνουμε τα κύτταρα να κάνουν τη δουλειά τους και ολοκληρώνουμε τον καθαρισμό με μια τονωτική λοσιόν.
  • Δεν αφήνουμε την επιδερμίδα να διψάσει. Το βράδυ η επιδερμίδα μας αφυδατώνεται. Γι’ αυτό φροντίζουμε ώστε ο ορός που χρησιμοποιούμε να εμπλουτισμένος με υαλουρονικό οξύ, προβιταμίνη Β5 και φυτικά εκχυλίσματα με άμεση ενυδάτωση όπως ιβίσκος, συστατικά δηλαδή που θα προσφέρουν διαρκή ενυδάτωση, όλη νύχτα.
  • Εάν έχετε ξηρό ή και αφυδατωμένο δέρμα μπορείτε να δοκιμάσετε το slugging. Eίναι ένα τελευταίο βήμα στη βραδινή περιποίηση που περιλαμβάνει την εφαρμογή, σε όλο το πρόσωπο, μιας κρέμας πλούσια υφής εμπλουτισμένη με φυτικά έλαια. Στόχος της είναι να αποφευχθεί η διαδερμική απώλεια νερού αυξάνοντας συγχρόνως τον βαθμό απόδοσης των δραστικών που έχουν προηγηθεί. Καλό θα ήταν  να αποφεύγεται η χρήση οξέων ή ρετινόλης καθώς όπως είπαμε η δράση θα μεγιστοποιηθεί και μπορεί να προκληθεί ερεθισμός.
  • Τέλος, σβήνουμε τηλεόραση, υπολογιστή και smartphone πριν πάμε για ύπνο για να αποφύγουμε το μπλε φως που εκπέμπουν και να ηρεμήσουμε, τόσο εμείς όσο και η επιδερμίδα μας.