Η άνοιξη των… κάτω άκρων!

Η άνοιξη των… κάτω άκρων!

Το χειμώνα κρύβονται μέσα σε μπότες και ζεστές κάλτσες, την άνοιξη όμως… πρωταγωνιστούν! Εννοούμε τα πέλματα και τα νύχια των ποδιών μας, τα οποία αυτόν τον καιρό έχουν ανάγκη εντατικής φροντίδας και προετοιμασίας για το καλοκαίρι που θα είναι εκτεθειμένα σε κοινή θέα!

Το δέρμα που καλύπτει τα πέλματα των ποδιών μας είναι διαφορετικό από του υπόλοιπου σώματος. Είναι πιο παχύ και ανθεκτικό, έχει όμως και τρωτά σημεία. Καθώς διαθέτει ελάχιστους σμηγματογόνους αδένες, χωρίς το φυσικό λιπαντικό του- που είναι τα λιπίδια του σμήγματος- είναι πολύ δύσκολο να συγκρατήσει την υγρασία από μόνο του, με συνέπεια ο προστατευτικός φραγμός του να χάνει τη συνοχή του και να συσσωρεύονται στις φτέρνες, τα πλαϊνά του πέλματος και στην περιοχή του μεταταρσίου, κάτω από τα δάχτυλα των ποδιών, νεκρά κερατινοκύτταρα. Από την άλλη, η μεγάλη πίεση που δέχεται από το βάρος του σώματός μας, καθημερινά και… δια βίου, η ορθοστασία και η συνεχής τριβή από τα -συχνά ακατάλληλα- παπούτσια, το κάνει ακόμα πιο ευάλωτο στην αφυδάτωση. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, πέρασε και το χειμώνα όχι μόνο φυλακισμένο μέσα σε χοντρές κάλτσες και μπότες αλλά και στερημένο από τη φροντίδα μας. Δεν είναι λοιπόν παράξενο που το δέρμα στα πέλματα είναι τραχύ και ξηρό ενώ στις φτέρνες, η ταλαιπωρία εκδηλώνεται με έντονες σκληρύνσεις σκασίματα και ρωγμές.

Το αντιαισθητικό και συχνά επώδυνο αυτό πρόβλημα, είναι στην ουσία ένας τραυματισμός του δέρματος στην περιοχή που δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση. Για να προστατευτεί από τη μηχανική καταπόνηση και την τριβή, πολλαπλασιάζει τον αριθμό των κερατινοποιημένων κυττάρων του και η επιδερμίδα γίνεται πιο σκληρή. Όμως όταν δεν ενυδατώνεται αρκετά, «σπάει».

5 κινήσεις που ανακουφίζουν

1. Μαλακώνουμε και καταπραΰνουμε τα ξηρά, ταλαιπωρημένα πόδια μας, με ένα χλιαρό ποδόλουτρο. Δύο φορές την εβδομάδα,  γεμίζουμε μια λεκάνη με νερό και ρίχνουμε άλατα Epsom ή το αιθέριο έλαιο της προτίμησής μας -π.χ. λεμόνι για αναζωογόνηση, μελαλεύκη (tea tree oil) για τόνωση και εξυγίανση, ή δενδρολίβανο, το ιδανικό αιθέριο έλαιο για την ανακούφιση των κουρασμένων ποδιών.  Χαλαρώνουμε για 10-15 λεπτά, δίνοντας χρόνο στο δέρμα να μαλακώσει και στη συνέχεια τρίβουμε τα πέλματα και τις φτέρνες με την ειδική ράσπα. Tip:  Εξίσου ευεργετικό και το καθημερινό τρίψιμο των ποδιών την ώρα του ντους με ελαφρόπετρα.

2. Ακόμη και το πιο πλούσιο ενυδατικό προϊόν δεν πρόκειται να προσφέρει τίποτα στην ξηρή επιδερμίδα όσο τα νεκρά κύτταρα παραμένουν στην επιφάνειά της. Γι’ αυτό, η επόμενη κίνησή μας μετά το ποδόλουτρο είναι να τα απομακρύνουμε με τη βοήθεια μιας κρέμας απολέπισης που θα λειάνει την υφή του δέρματος και θα το προετοιμάσει να δεχτεί τα ενεργά συστατικά των προϊόντων φροντίδας. Tip: Τελειώνοντας, ξεπλένουμε καλά τα πόδια και τα στεγνώνουμε σχολαστικά -κυρίως ανάμεσα στα δάχτυλα. Η υγρασία είναι το ιδανικό περιβάλλον για την ανάπτυξη μυκήτων.

3.  Ενυδατώνουμε συστηματικά το δέρμα των ποδιών 1-2 φορές την ημέρα για να προλάβουμε τις σκληρύνσεις. Επιλέγουμε μια κρέμα ειδικά σχεδιασμένη για την περιποίηση των άκρων με υγροσκοπικούς, μαλακτικούς και επανορθωτικούς παράγοντες (υαλουρονικό οξύ, γλυκερίνη, αλόη, πανθενόλη, αλλαντοΐνη, φυτικά έλαια κλπ.) που αποτρέπουν την απώλεια υγρασίας,  αποκαθιστούν την ισορροπία των λιπιδίων και ενδυναμώνουν τον προστατευτικό φραγμό της επιδερμίδας.  Tip: Το βράδυ, απλώνουμε μια πλούσια στρώση κρέμας, κάνουμε ένα απαλό μασάζ στα πόδια και στη συνέχεια φοράμε ένα ζευγάρι βαμβακερές ή μάλλινες κάλτσες που θα τις αφήσουμε όλη τη νύχτα.

4. Αν δεν έχουμε αποφύγει τις σκληρύνσεις και τα σκασίματα στις φτέρνες προχωράμε σε πιο δραστικά μέτρα. Επιλέγουμε μια κρέμα πλούσιας υφής,  εμπλουτισμένη με βούτυρο Καριτέ, ceramides, ουρία, φυτοστερόλες, μελισσοκέρι κ.α., συστατικά που θα προσφέρουν εντατική ενυδάτωση αλλά και θρέψη και θα περιορίσουν τη συσσώρευση ξηρών κυττάρων στα σημεία που δημιουργούνται οι σκληρύνσεις.  Tip: Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, αναζητάμε συνθέσεις που περιέχουν επιπλέον οξέα φρούτων ή σαλικυλικό οξύ, συστατικά με κερατολυτική δράση που θα βοηθήσουν στην απομάκρυνση νεκρών κυττάρων και θα λειάνουν την τραχιά επιδερμίδα.

5. Φροντίζουμε τα νύχια μας. Τα κόβουμε τακτικά, αλλά όχι πολύ βαθιά, τα λιμάρουμε δίνοντάς τους τετραγωνισμένο σχήμα και ιδανικά, όταν δεν πρόκειται να τα εμφανίσουμε, τα αφήνουμε άβαφα για να «ξεκουραστούν», απλώνοντας μόνο λίγο θρεπτικό λάδι στα πετσάκια. Tip:  Αν αισθανθούμε ενόχληση στο δάχτυλο του μεγάλου ποδιού, ελέγχουμε μήπως κάποια παρωνυχίδα έχει δημιουργήσει φλεγμονή. Στην περίπτωση αυτή αναζητάμε στο φαρμακείο την ειδική αντιβακτηριακή κρέμα.

Ομορφιά & προστασία για όλο το καλοκαίρι!
1+1=-15%
Με την αγορά ενός αντηλιακού προσώπου +
ενός σώματος απολαμβάνεις
-15% και στα δύο!